Kategórie
Hodnotenia zákazníkov
Spokojnosť aj s výrobkom aj rýchlosťou dodanie keďže tovar bol na objednávku. Určite sa…
- je to síce trochu drahšie, ale kvalitne prevedené a za kvalitu sa platí :-). Zatiaľ…
Popis produktu
Tablut je staroveká dosková hra pre dvoch súperov, ktorá sa hrávala vo Fínsku. Jedná sa o jednu z variant starej vikingskej hry, ktorá bola v rôznych obmenách rozšírená po celej Škandinávii a na Britských ostrovoch.
Hru Tablut zaznamenal v latinčine mladý švédsky botanik Carl Linnaeus v roku 1732 na svojich cestách po Laplande (Laponsko). Táto hra sa hrala v Laponsku až do 18. storočia. Je to verzia hry Hnefatafl a má veľmi podobné pravidlá. Kráľ zo stredového poľa – trónu sa snaží dostať na okraje dosky, ktorá ma 9 x 9 riadkov – štvorcov. Osem obrancov mu pomáha v úniku, zatiaľ čo 16 útočníkov sa ho snaží zachytiť – zajať.
Hra vychádza z Varjagských koreňov – má predstavovať švédskeho kráľa a jeho obrancov proti štyrom útočiacim kmeňom divokých Rusov. V princípe je veľmi podobná Taflu.
Stredné pole dosky je známe ako „konakis“ alebo „trón“ je určené pre figúrku kráľa, ostatné figúrky toto pole musia preskočiť, ak je obsadené kráľom, podobne ako aj štvorcové políčka v 4 rohoch. Figúrky sa na doske pohybujú ako vež v šachu.
Súčasťou hry je 25 hracích kameňov, 2 kožené mešce na kamene a návod na hru.
Existuje veľa variantov v rodine hier hnefatafl, každá s rôznymi východiskovými pozíciami a konečnými cieľmi.
Pravidlá pre Tablut:
Tablut sa hrá na doske 9 x 9 štvorcov.
Doska na začiatku obsahuje 25 kusov figúriek – kameňov: kráľa a jeho osem obrancov a šestnásť útočníkov. Kráľ stojí v strede dosky – trón, obrancovia sú rozdelení do kríža okolo kráľa - hrad. Útočníci – Rusi sú v okrajoch dosky po štyroch.
Prvý ťah začína útočiaca strana. Pohybujú sa rovno vpred o jedno pole.
V ťahoch sa hráči striedajú.
Hracie figúrky-kamene sa po hracej doske pohybujú jedine v ortogonálnom smer o jedno alebo viac polí. Nesmú pri tom preskočiť žiadny kameň, či už vlastný alebo cudzí. Pohyb po diagonále nie je dovolený.
Žiadny útočník nemôže stáť alebo prejsť cez centrálne námestie -hrad (polia v strede určené pre kráľa a obrancov). Kráľ môže zajať s obrancom útočníka.
Kráľ býva z pravidla zajatý 4 útočníkmi, ktorí ho obklopia zo 4 strán v ortogonálnom smere. Ak kráľ stojí na políčku susediacom celou stranou s hradom, do ktorého žiadny útočník nesmie, stačia k zajatiu švédskeho kráľa len traja útočníci. Tak isto sa chovajú aj polia v rohoch dosky.
Kráľ aj vojaci z oboch armád môžu sami dobrovoľne vstupovať medzi dvoch nepriateľov bez toho, aby vypadli z hry. Obranca sa môže bezpečne posunúť medzi dvoch útočníkov.
Hráč, ktorý vedie obrancov kráľa, musí ohlásiť voľnú cestu, keď vidí, že by v nasledujúcom ťahu mohol dostať figúrku kráľa na okraj dosky – finálne miesto.
Kráľ vyhráva, keď dosiahne ktorýkoľvek roh dosky.
Kráľ je vo svojom hrade relatívne v bezpečí. Ale ako náhle sa dostane do ostatných polí, stáva sa zraniteľný. Aj keď je zachytený rovnakým spôsobom ako obranca, jeho zraniteľnosť je väčšia, pretože jeho strata hru končí. Obranca môže robiť odvážnejšie kroky s možnosťou obete, aby získal lepšiu pozíciu pre jeho kráľa. Kráľ takúto funkciu nemá.
RUČNÁ PRÁCA!!!
Materiál: drevo-smrek, borovica
Veľkosť dosky: 30 x 30 cm, hrúbka 2 cm
Súčasťou sú aj hracie drevené figúrky, truhlica na uloženie figúrok a návod.
Drevo je ošetrené proti vlhkosti priesvitným lakom.
Vhodná aj ako dar pre človeka, ktorý má rád históriu, alebo si ju zahrajte s priateľmi a zabavte sa. Super doplnok zábavy pre historické akcie.